REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

§ 1 Definicje

 

Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym http://www.pieczmyslow.pl

Sprzedawca – Agata Więckiewicz, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Gabinet Terapii i Wspomagania Rozwoju Dzieci Pięć Zmysłów, z siedzibą w Lubawie, 14-260 Lubawa, ul. Grunwaldzka 24, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługującą się numerem NIP 7431831264.

Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.

Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny,

Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu,

Klient– każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu

Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 Kodeksu cywilnego),

Konto użytkownika – konto Klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje dotyczące zamówień,

Gość – użytkownik dokonujący zakupu w Sklepie bez zakładania Konta użytkownika.

 

§ 2 Postanowienia ogólne

  • Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta.
  • Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej między Sprzedawcą a Klientem.
  • Sprzedawca w najszerszym  dopuszczonym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonymi działaniami osób trzecich lub niekompatybilności Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
  • Za pośrednictwem Sklepu Sprzedawca prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży detalicznej z wysyłką oraz sprzedaż produktów elektronicznych dostarczanych drogą mailową.
  •  Za pośrednictwem Sklepu, Kujący może dokonać zakupu produktów przedstawionych na stronach Sklepu.
  • Warunkiem technicznym wymaganym do korzystania z usług oferowanych przez sklep internetowy jest dostęp do komputera, przeglądarki internetowej oraz dostęp do Internetu.
  • Aby dokonać zakupu w Sklepie, Klient zobowiązany jest do podania swoich prawdziwych danych osobowych w celu finalizacji zamówienia.
  • Kopiowanie i rozpowszechnianie zakupionych materiałów cyfrowych (PDF) w całości lub w części bez zgody Sprzedającego jest zabronione.
  • Wszystkie ceny produktów w Sklepie są podane w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto.

 

§ 3 Procedura zakupu

1. Przed rozpoczęciem zakupów w Sklepie, Klient zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem. Dokonanie zakupu jest jednoznaczne z akceptacją wszystkich postanowień zawartych w Regulaminie

2.  Zamówienia w Sklepie można składać  przez całą dobę, we wszystkie dni w roku.

3.  Klient składa zamówienia w sklepie internetowym poprzez umieszczenie wybranych produktów w „koszyku” oraz zaznaczenie ilości zamówionych produktów. „Koszyk” zawiera informacje o wybranych przez Kupującego produktach, ich ilości, cenach jednostkowych, opłacie za przesyłkę oraz końcową sumę do zapłaty.

4. Zawarcie umowy sprzedaży produktów objętych zamówieniem między Sprzedawcą a Klientem następuje z chwilą dokonania płatności,

 

§ 4 Formy dostawy i metody płatności

1. Koszt dostawy ponosi kupujący, chyba że Sprzedawca określi inaczej w Sklepie.

2. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy produktów objętych zamówieniem:

  • dostawa za pośrednictwem paczkomatów Inpost – koszt 15,00 zł brutto,
  • dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej – koszt 15,00 zł brutto,

5. W przypadku nieodebrania przesyłki z zamówionymi produktami w określonym przez wybranego dostawcę terminie, Klient ponosi koszt zwrotu przesyłki do Sprzedającego.

3. Klient ma do wyboru następujące metody płatności za zamówione produkty:

  • przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy (42 1240 1604 1111 0011 2307 7333),
  • szybka płatność za pośrednictwem serwisu PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 186
  • szybka płatność za pośrednictwem serwisu PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań

 

§ 5 Realizacja zamówienia

1. Po złożeniu przez Klienta zamówienia, Sprzedawca wysyła niezwłocznie na adres poczty elektronicznej potwierdzenie zamówienia.

2. Klient zobowiązany jest opłacić zamówienie w terminie 2 dni roboczych od złożenia zamówienia. W przypadku braku platności zamówienie zostaje anulowane.

3. Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki przez Sprzedającego.

4. Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie rozpocznie wysyłkę zamówienia do Klienta, o czym Klient zostanie poinformowany w wiadomości e-mail

5. Sprzedawca deklaruje, że maksymalny czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 5 dni roboczych.

6. Czas dostawy zamówienia uzależniony jest od wybranej przez Klienta metody wysyłki i liczony jest od dnia wysłania zamówienia.

 

§ 6 Odstąpienie od umowy

1. Konsument w terminie do 14dni może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny.

2. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o swojej decyzji np. poprzez pocztę elektroniczną.

3. Odstąpienie od umowy możliwe jest jedynie odnośnie produktów nowych i nienaruszonych.

4. Konsument powinien odesłać produkt na adres Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed upływem 14 dni.

5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy i nie może odesłać towaru do Sprzedawcy z użyciem opcji za pobraniem.

6. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstępienia od Umowy, otrzymane płatności, w tym  koszt dostawy produktów. Zwrot płatności zostanie dokonany poprzez płatność na konto, z którego opłacono zamówienie lub na wskazane przez Konsumenta konto bankowe.

7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania odesłanego produktu lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania.

8. Zakupione produkty cyfrowe (PDF) wysyłane za pomocą poczty elektronicznej nie podlegają zwrotowi.

9. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

 

§ 7 Reklamacja i Gwarancja

1. Umową sprzedaży objęte są nowe Produkty a Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.

2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.

4. Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli tego nie zrobił, uważa się, że ją uznał. Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową. Składając reklamację, udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie.

 

§ 8 Dane osobowe

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, ogólne rozporządzenie o ochronie danych, („Rozporządzenie” lub „RODO”) informujemy, iż:

1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.

2. Dane osobowe Klientów zbierane są w celu realizacji złożonego Zamówienia oraz zawarcia umowy, a jeśli Klient wyrazi zgodę, również w celach merketingowych. Pozyskane dane osobowe przetwarzane będą w sposób legalny i zgodny z prawem.

3. Kupujący przekazuje dane osobowe dobrowolnie.

4. Kupującemu zgodnie z RODO  przysługuje prawo do wglądu do własnych danych osobowych oraz ich poprawek, a także usunięcia z bazy danych oraz do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku stwierdzenia dopuszczenia się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.

 

§ 9 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń orazzasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresamiinternetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

2. Konsument ma do dyspozycji przykładowe możliwości skorzystania zpozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

  • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
  • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
  • Konsument uprawniony jest do skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, StowarzyszenieKonsumentów Polskich).

4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem ec.europa.eu/consumers/odr.

 

§ 10 Postanowienia końcowe

1. Regulamin jest integralną częścią zawieranej między Kupującym a Sprzedawcą umowy sprzedaży.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnychprzyczyn (np. zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw), które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w terminie zawarcia umowy sprzedaży.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowaniepowszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego;ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy oochronie danych osobowych.

4.Sklep internetowy www.pieczmyslow.pl  jest własnością Agaty Więckiewicz, prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą Gabinet Terapii i Wspomagania Rozwoju Dzieci Pięć Zmysłów, z siedzibą w Lubawie, 14-260 Lubawa, ul.Grunwaldzka 24, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługującą się numerem NIP 7431831264.

5. Kontakt ze sklepem internetowym możliwy jest pod adresem e-mail gabinetpieczmyslow@gmail.com.